Födesedags kort klart - the birthdaycard is finished

Äntligen blev kortet klart och jag kunde rädda det så ingen papperskorg.
* The birthdaycard is finished and ready to give a way, I did save it so don't need to put in the trashbin. -



Jag skapa en A5 -kortbas av rosa/cerise cardstock. Klippte nästa cardstock lite mindre i en silver cardstock. Jag stämplade med JustRiteFloral Lace Vintage Tags Cling Background Stamp  på designerpapper med Versamark och som jag embossade med vit embossing pulver. Jag klippte till och jämnade till den för att passa den stora stämpeln jag just embossat. Klippte till en lite större cardstock i cream färg som jag sedan limmade fast den embossade delen på.
Jag stämplade  JustRite Papercraft Clear Stamp - Magnolia Vintage Labels Seven på samma designer papper som jag använde till den stora stämpeln från JustRite, med Versamark stämpel för embossing och vitt embossing pulver .Jag använde texten "Happy Birthday" från min dator.
Stansade ut den embossade/"Birthday" biten med JustRite Labels Seven Dies. Jag ritade också av JustRite Labels Sevens Dies (den störst) ytterkant och klippte ut den för hand, i mörkrosa cardstock. Och sedan satte jag dit den delen på mitten av kortet med foamstickers som jag köpt på biltema.
Blommor och blad stansades ut med Spellbinders Sprigs Die D-Lites Templates,
Spellbinders Blooms Three Die D-Lites Templates och
Spellbinders Blooms Four Die D-Lites Templates

Övriga tillbehör jag använt
Cardstock och designer papper,
Memento Tuxedo Black Ink , Rangers Distress Inks , Versamark , Embossing pulver , strasstenar .

*I started my card by creating a A5 card base with pink cardstock.
I cut the next layer a bit smaller with Silver cardstock. I stamped Floral Lace Vintage Cling Background Stamp  on designer paper with Versamark and white embossing powder and heated to set. I adhered background to cream cardstock layer and then onto card.
I stamped labelfrom Magnolia Vintage Labels Seven Clear Stamps on designer paper with Versamark and white embossing powder.  I die cut label with coordinating die from Vintage Labels Seven Dies. I also faux cuted the same dies in dark pink cardstock. I used the sentiment from my computer and
stamped with black ink and then adhered to center of card with foam squares.
The flowers and leaves were die cut using Spellbinders Sprigs, Blooms One, Blooms Three and Blooms Four.

Supplies:
Cardstock and design paper,
Memento Tuxedo Black Ink, Rangers Distress Inks, Versamark, White Embossing Powder, Rhinestones.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell