Elins Födelsedagskort - My daughter in law (Elin) birthday card!

Ytterligare ett födelsedagskort till en av mina sonhustrur, denna gång är det Elin som blir 34 här i mitten på juni, dessa färger och kombinationen tycker jag verkligen är ett Elin kort.

* Another birthday card for one of my daughter in law (Elin), she is going to be 34 in the midle of june. This colorful card suite her perfect.


Basen till kortet är A5 stående och jag använde en skarp grön cardstock, hittade ett designer papper som jag klippte till en aningen mindre än det gröna papperet. Embossade med Spellbinders ES-004 M-Bossabilities Whimsy Reversible Embossing Folder  på ytterligare en skarp grön tunnare cardstock som jag sedan dekorerade i hörnen med små rosa brads. Jag stansade ut  den största av Vintage Labels Seven Dies, från JustRite www.justritepapercraft.com/collections/justrite-dies/products/vintage-labels-seven-dies i en knallig rosa cardstock, som jag embossade med "Happy Birthday" från JustRite Stampers Clear Stamps - Birthday Vintage Labels Four och  JustRite Papercraft Clear Stamp Magnolia Vintage Labels Seven 11pc. Ritade också av den yttre kanten av den största diesen på samma rosa cardstock, för att få en ytterligare en storlek av mina dies, den klippte jag ut förhand. Monterade ihop de två rosa utklippta bitarn för att få lite bredd på dem, jag dekorerade runt den minsta rosa cardstocken med en gelpenna. Dekorerde med ett knalligt rosa band och satte till en liten hemma gjord "hatpine" och en fjäril. 

*The base of the card is A5 portrait and I used a sharp green cardstock , found a designer paper which I cut a slightly smaller than the green paper. Embossed with Spellbinders ES- 004 M- Bossabilities Whimsy Reversible Embossing Folder on another crisp green thinner cardstock which I then decorated the corners with small pink brads . I punched out the largest of Vintage Labels Seven Dies from JustRite www.justritepapercraft.com / collections / JustRite - diesel / products / vintage- labels -seven - dies in a knallig pink cardstock that I embossed with "Happy Birthday " from JustRite Stampers Clear Stamps - Birthday Vintage Labels Four and JustRite Papercraft Clear Stamps Magnolia Vintage Labels Seven 11pc . Also faux finished the outer edge of the main dies in the same pink cardstock , for a further size of my dies , that one I cut out beforehand. Assembled together the two pink cutout, to get some width to them, I decorated around the smallest pink cardstock with a gelpen. Also decorate with a pink ribbon and put a little homemade " hatpine " and a butterfly.

Hittade en fin vers som jag tyckte passade Elin!

*Find a nice verse that I think suite Elin!

Happy Creation;)
Anki J

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell