Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

För en tid sedan såg jag ett inlägg på engelska hur man enkelt kan ta bort HTV - Textilvinyl från tyg med hjälp av ett strykjärn och en pincett. Så jag gjorde en kort video hur det går till,
Häng med här


I videon fastnar det lite klister på tyget efter att jag tagit bort vinylen. Jag har försökt att tvätta bort klistret men det gick inte, så jag testade att ta bort vanlig slät HTV från ett annat plagg då gick det bättre, inga klisterrester kvar där!

Linnet i videon har jag satt ett annat HTV tryck på som täcker den lilla klisterremsan.

Om du gillar det här blogginlägget blir jag väldigt glad om du delar det med dina Silhouette vänner!
www.ankiscreation.com
www.ankiscreation.com

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell