Embossade Fjärilar

Eftersom jag är ny med allt vad korttillverkning och Scrapbooking heter så vill jag ju gärna testa så mycket som möjligt, i går embossade jag fjärilar, jag stansade ut 3 fjärilar från Memory Box Pippi butterfly, och så här blev resultatet

För embossingen använde jag VersaMark Watermark Stamp Pad.
Och här till den svarta fjärilen använde jag Reprints Embossingpulver  Black Sparkle 28

Och så här blev resultatet, ganska bra tycker jag!
Jag använder ett bakunderlägg som jag köpt på Clas Ohlson, har för mig att den kostade under 50:-, (såg härom dagen att den finns i svart på ICA för 30:-) den tål hög värme och när jag använder min limpistol gör det inget om jag droppar varmt lim på den, bara att torka bort, samma gäller när jag Distressar mina alster, det som kommer på duken är bara att torka bort.

Här har jag använt Reprints Vintage Gold 72, på den vänstra fjärilen använde jag den räta sidan för embossingen, och på den högra fjärilen testade jag att embossa den aviga sidan, vilket gjorde att embossingstämpel inte nåde ned till papperet på vissa ställen, väldigt effektfullt.

För att få lite mer effekt så färgade jag in den högra fjärilen, från ovanstående bild, med dessa 2 stämpelfärger från Tim Holtz Distress Ink. Jag använde färgerna -seedles preserves- och -spiced marmelad-

Klicka på bilden så ser du lite bättre hur slut resultatet blev.

Det var allt för idag

Happy Creation ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell