Pussel med "Skriv ut & Skär"




Med lite fantasi och en Cameo kan man komma långt❗

Ett pussel till de mindre barnen, med några träspatlar och  Silhouette printable white sticker paper.


Här nedan har jag gjort en mall för de träspatlar som jag hade, du kan justera den så de passar om dina träspatlar har en annan storlek. 

Klicka på bilden så kommer du till nedladdningen av mallen.

Bilderna till pusslet har jag laddat ner från Graphic Stock, man kan ta ett foto på barnens favorit leksak och sedan använda den...

Om du inte vet hur man använder "Skriv ut & Skär" hittar du en svensk instruktion här.



Så här ska det se ut när det är klart för utskrift av dina bilder, den gratis mall som är här ovan kopierar du och lägger över respektive bild, ränderna ska vara över bilden, du behöver inte vara orolig att de också skrivs ut, för det gör de inte, eftersom de inte har något 'Linje värde' i Studio.

Det är viktigt att du låter arket torka ordentligt innan du fortsätter, annars är det risk för att skär markeringarna smetar ut sig och då kan inte Cameo'n läsa av dem.

Under tiden kan du tejpa ihop dina träspatlar så de ligger i rakt och stilla när du sedan ska montera dem, tejp sidan ska vara nedåt när du börjar klistra ditt ditt motiv.


Här ovan har jag skärt ut mina bilder 


Och så här blev det första pusslet efter att jag skärt ut dem, jag hade satt skärbladet lite för djupt, så det skars ut ända ner till mattan, men skadade den inte 'vilken tur'. Det innebar att det blev lite pilligare att montera ditt bilderna.


Och så här fint blev slutresultatet!

Nu ska jag se om jag kan göra en liten kartong att ha dem i, det återkommer jag med när den är färdig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell