Starta och Registrera din nya Cameo

Det är med blandade känslor man vill öppna sin nya leksak, Cameon, ungeför som när man har ett blankt papper och ska börja fylla det med något, men med  Silhouette Americas hjälp så ska du komma igenom den här första gångs installationen, så häng med här...


Hela installationen görs på Silhouette Americas hemsida och de har gjort en instruktion som du bara följer och det bästa den finns på Svenska!





Klicka på den Silhouette produkt som det gäller och fortsätt enligt instruktionerna, MEN...

när du kommer till Steg 3: Kontrollera/Uppdatera din firmware,  så måste du fullfölja hela proceduren, se bilden här nedan⇓




Jag hoppas att du och din nya skärmaskin kommer att producera många och fina produkter, stöter ni på problem kan du alltid titta in här på min blogg.


Lycka till😍




Kommentarer

  1. Hej!
    Jag kommer inte vidare i steg 3! Har en Mac, och trycker på den knappen. Då står det att jag valt att öppna en fil som heter DMG-fil (348 MB).
    Sen väljer jag att spara den. Silhouette ikonen drar jag till applications. Men där tar det stopp!! Det går inte att komma vidare! Vad gör jag för fwl?? Tacksam för svar! (Jag blir tokig om jag inte får rätt på det!)
    Mvh, Annika OS

    SvaraRadera
  2. hej Annika!
    Hur har det gått har du kommit vidare?
    Innan du gör något måste du ladda ner den senaste firmware för din Silhouette maskin
    här är en länk till det.

    https://www.silhouetteamerica.com/firmware

    OBS det är viktigt att du gör denna uppdatering för att din maskin ska fungera.
    När den firmware uppdateringen är klar kan du försöka igen med din software installation.
    Hoppas att det fungerar

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag har försökt installera men när nedladdningen är klar och jag ska öppna det nedladdade programmet så får jag ett felmeddelande och att programmet måste stängas. Jag har avinstallerat och laddad ner på nytt men får samma igen, vad tror du jag ska göra?
    Mvh Sari Widertröm

    SvaraRadera
  4. Tråkigt,men vet att ibland fungerar det inte av någon konstig anledning. Prova igen och fungerar det inte så borde du hitta en förklaring på Silhouette americas support.
    Lycka till

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell