Fel inställningar vid "Skriv ut & Skär...

Jag gjorde det IGEN!!!  GR Gr gr......


Som ni ser här ovan hade jag inte ställt in papperets storlek ordentligt, och jag hade bara 2 ark kvar av Silhouette's Printable white sticker paper'.


Så jag provade att fylla i det som fattades på den nedre registreringsmärket.... Fungerade inte kan jag säga.

Då kom jag på att jag läst eller sett att någon klistrade vita etiketter över sina registreringsmärken, och DÅ fungerade det, det syns inte så tydligt på bilden, men hur gjorde jag då när jag skulle skriva ut på samma papper en gång till?


Jag markerade allt på arbetsytan kopierade det ctrl+c och kopian lade jag på höger sida,
MEN det viktigaste
för jag har ju sagt tidigare att man ALDRIG får röra sin design efter att man skrivit ut - så jag hade allt på den vita arbetsytan markerat och flytta det i sidled med ShiftKey + vänster pilen på tangentbordet, samtidigt RÄKNADE jag hur många gånger jag använde piltangenten (det blev 33 gånger) för att få designen utanför arbetsytan men ändå i samma linje som tidigare vilket var viktigt.


Jag stoppade i mitt ark i skrivaren igen och såg till att det skrev ut i samma riktning som första gången.

Då var det dags att flytta tillbaka min design som jag hade på vänster sida. Jag markerade allt och igen, och med ShifKey + höger pilen på tangentbordet flyttade jag tillbaka de 33 stegen till samma possition som tidigare.


Skar ut min design i min Cameo och tro det eller ej det fungerade, det trodde jag aldrig, men tyckte det var värt ett försök🙌




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell