Hur använder man Digitala mönster i Silhouette Studio

Idag ska jag visa hur jag använt ett Digitalt mönster från mitt bibliotek i Silhouette Studio. OBS! Om du har eller ska köpa digitala mönster på nätet (ej i Silhouette Store), måste du ha Silhouette Designer Edition installerat.




Jag börjar med att ladda ner en söt påse, som jag köpt från Silhouette Store, designat av Jodi G Warner.

Och för att göra den lilla påsen lite mer färgglad gjorde jag följande.




  1. Öppna "Fyll mönster" fönstret i högra Topp Verktygsfältet.
  2. Var säker på att du har markerat din design som du skall fylla med mönstret, genom att dra med musen över arbetsytans objekt, samtidigt som du håller nere vänster musknapp, eller använd snabbtangenterna ctrl+a
  3. Välj det mönster du vill använda
  4. Om du vill ändra något i mönstret, gå till "Advanced Options".

Nu är det klart för att göra en "Skriv- och Skär ut" (snabbtangent "m"), Låt utskriften torka ordentligt innan du skriver ut den i din skärmaskin. 
Montera ihop den och fyll en cellofanpåse med lite godis eller stoppa i ett presentkort, dekorera med lite färgglada band mm.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell