2 Stämplar med Silhouette Mint™





Mina 2 första Silhouette Mint™ Stämplar 

Ja då har jag gjort mina 2 första stämplar med den lilla smidiga Silhouette Minten. Jag fixade till ett födelsedagskort som jag dekorerade med lite bling bling förstås.

Så för att ta allt från början så gjorde jag så här:

Öppnade Mint Studio för att skapa mina stämplar.


Storleken för stämplarna satte jag till 30x30 mm.

Importerade en bild från Biblioteket, tyvärr vet jag inte vart jag har fått den ifrån, letade i Design Store men hittade den inte. Förmodligen något jag hittat på nätet...


Öppnade Skalningsfönstret upp i höger menyrad (pilarna som pekar åt båda hållen).
Markerade min design och klickade på 'anpassa till stämpel' och vips så passade den nästan perfekt.


Är lite feg med att testa den storlek som programmet föreslår, så jag justerade ner det lite
till 28,00mm för W och då blev det automatiskt 27,91mm för H. 


 Eftersom jag har 'Lås aspekt' i markerat tappar inte designen sin form utan bibehåller den.

Lade till texten "Grattis på din dag" - vilket ni inte kan se här.

Då var det klart att skicka den till Silhouette Mint™ -

Klickade bara på bladet som ni ser här ovan och fick jag fram hur den ska se ut på det 'stämpel ark' jag valt.

Nu var det bara att sätta på Silhouette Minten och vänta några sekunder tills det stod redo på skärmen, stoppade i mitt 30mmx30mm stämpel ark, och kan säga att jag fick göra om det några gånger, maskinen tog den, tror jag var för snabb i början.
Men Minten talar om att du ska ta ut den, det står på skärmen

I exemplet här ovan har jag inte min Mint inkopplad.

Hur man sedan går till väga kan du läsa om här, mina första stämplar

Jag färgade in den med flera färger, lila, rosa, gul och orange, och texten fick bli svart.


Monterade allt på ett födesedagskort och stämplade baksida av kortet med "by Ankis Creation" som också hade storleken 30x30mm, den importerade jag från mitt Silhouette Studio Bibliotek.


Här har jag förstorat upp min 'by Ankis Cretion' stämpel för att ni ska kunna se att stämpeln fungerar väldigt bra även med väldigt liten text.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell