Etsa på Glas med din Cameo


Åhh... så spännande, jag är bjuden på bröllop!! Så jag har tillverkat 6 vinglas med brudparets monogram och bröllopsdatum etsat på glasen.

Jag designade monogrammet och bröllopsdatumet i Silhouette Studio, och skar ut det i min Cameo 1. Innan jag monterade stencilen på glasen tvättade jag av dem med alkohol, för att få bort ev fett och fingeravtryck. Nedan här kan du se att jag har applicerat stencilerna innan etsningen.




Jag använde en etsningskräm som jag köpt hos MDP.
(I skrivande stund finns inte denna hos MDP, pga nya EU-regler,
men de kommer med nya etiketter har de lovat)



Använd plasthandskar eftersom etsningskrämen som sagt etsar. Läs NOGA på burken hur etsningskrämen ska användas.

Tiden för etsningskrämen var 15 minuter, och då skrapade jag av överflödet av etsningskrämen och lade tillbaka i burken. Jag spolade av glasen med vatten för att få bort resterande etsningskräm innan jag tog bort stencilerna.


Och här är slutresultatet av Etsade Vinglas!



Kommentarer

  1. Jag undrar var du köper din etsningspasta. Hittar inte någonstans

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Suzanne, den har jag köpt hos MDP i Göteborg, länk hittar du under etsningskräms bilden

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell