3D-Tavla med hjälp av din Silhouette Cameo


Idag ska jag visa hur man enkelt kan göra en 3D-fjärils canvas tavla, du kan använda den för många olika designer.

Material som jag använt:
*30x40 cm canvas
*3 cardstock i rosa nyanser
*Starkt lim eller limpistol
*Silhouette skärmaskin


Startade med att göra en mall av ett hjärta. Använde Nested Stitched Heart Shapes av Sarah Hurley i Design Store


Först delade jag upp alla hjärtan med verktyget "dela upp vald form" i det vänstra Topp verktygsfältet. Radera de 4 minsta, jag raderade också de små prickarna i hjärtat och roterade det 45ºCW, sedan ändrade jag storleken så att hjärtat fyllde ut skärmen så mycket som möjligt.




















Jag skar ut hjärtat i skräpvinyl som jag hade, men man kan också använda cardstock eller något som är lite tjockare. Lägg mallen på din canvas i mitten och markera små streck    med blyerts runt mallen.


Nästa steg är att göra MÅNGA fjärilar.
Jag har valt att använda en köpt design Nesting Butterfly av Koletta Hall

Jag har använt den sista fjärilen i den vänstra kolumen. Avgruppera fjärilarna och radera de 5 som jag inte ska använda. Nästa steg blir att göra 2 viklinjer.





Dra en solid rak linje till vänster om kroppen på fjärilen, se till att den är markerad genom att klicka på den med musen. Öppna "Linjestil fönstret" i det högra Topp Verktygsfältet, och välj den 3;dje upp ifrån streckade linjen. Kopiera den streckade linjen med ctrl+c och sedan ctrl+v för att klistra in den, justera den så att den kommer i linje med den andra, se bilden nedan.

.


Öppnade "Skalningsfönstret" i högra Topp Verktygsfältet, markerade fjärilen ctrl+a och i Specificera Dimensioner, W 1,378 tum och H 0,989 tum. Sparade mitt arbete.

Placerade fjärilen i det vänstra hörnet på arbetsytan, markerade den. Öppnade "Replikera-fönstret" i högra Topp Verktygsfältet. Längs ner till vänster, "Fyll sida", klickade på den och väntade ca 1 minut - och sidan fylldes med fjärilar.

Öppnade "Skärningsinställningar" i höger i Topp Verktygsfält, letade fram det papper jag skulle skära ut och ställde in min skärmaskin efter det. Skar ut dem i 3 olika nyanser.

Efter att ha skurit ut alla fjärilar, böjde jag vingarna på hälften av dem i varje färg.





Limmade dit fjärilarna och samtidigt arrangera jag dem från ljust till mörks.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell