Skapa ett Glitter ljus

GLITTER, Glitter, glitter...
Som jag sagt tidigare, ÄLSKAR GLITTER, och när jag då fick se ett videoklipp där man lade Silhouette double-sided Adhesive ark + glitter på ljus, -- da da jag var fast måste bara prova och se:

Kastade mig in i något svårare igen, men jag gillar utmaningar, och kan väl säga att det gick åt flera Silhouette Adhesive ark innan jag var nöjd, lite pilligt var det och naturligtvis glömde jag kryssa i Linjesemgment överskärning i Studio.

Glitter på Ljus med double-sided adhesive sheets
Glitter på Ljus med double-sided adhesive sheets


Designen hade jag från Design Store och det finns många att använda eller skapa något eget.
Mät ljusets omkrets och lägg till några millimeter + längden och utgå från det måttet när du skapar eller köper en design.
När du monterar på det dubbelsidiga klister arket - rulla fast det, sedan är det bara att hälla ut mycket glitter på ett vanligt pappersark i en avlång sträng så att du kan 'doppa' ljuset i det.
Klart! Pensla försiktigt bort överflödigt glitter.

Och ett sista ord, du kan bara ta en mindre symbol, hjärta eller stjärna då lyckas du garanterat.


Om du gillar det här blogginlägget blir jag väldigt glad om du delar det med dina Silhouette vänner!

Lycka Till!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell