Hur man tar Back Up på sitt Bibliotek i Silhouette Studio

Hej på er,

Hur ofta har man inte svurit, att i fortsättningen ska jag göra Back Up på min dator ofta!
Troligen 1000 gånger... och oftast när datorn redan kraschat!
Eller du har skaffat en ny dator som du vill flytta ditt Silhouette Bibliotek till. Att flytta varje fil manuellt är ett tidskrävande alternativ då man oftast har många filer.

I Silhouette Studio är det väldigt lätt, MEN... du måste ha Silhouette Studio v3 eller v4.


Så börja med att starta Silhouette Studio, gå till ditt Bibilotek.

  1.  Högerklicka på "Local User så att du får fram den lilla grå rektangel, bild här ovan.
  2. Klicka på Export 'Local User'...



  1. Välj den plats som du vill spara din Biblioteks fil i (jag föredrar att ha min på skrivbordet)
  2. Och namnge din fil ex. Mitt Silhouette Bibliotek, Tryck OK.



Nu kommer det att ta en stund att kopiera alla dina filer, beroende på hur mycket du har.

På skrivbordet, till höger här, över den gröna bocken ser du min kopierade biblioteks fil. Redo att använda om något går snett.
OBS! Det är bara en kopia, så allt finns kvar i Silhouette Studio

Här hittar du instruktion hur man sparar till ett USB-minne

Silhouette hälsningar




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell