Hur använder man Samantha Upright Snirklar?


Klart att man bara älskar den här fonten/teckensnittet, och den är faktiskt en av världens mest köpta font, och designern heter Laura Worthington.

Men för att använda alla Glyfer (teckenbilder) måste man använda ett program, jag föredrar NexusFont, som är gratis.

Samantha Upright är ett mycket bra exempel på hur vacker textning och design du kan skapa, fonten kostar $17 och om du vill köpa den finner du en länk här Samantha Upright.
Normalt köper jag inte fonter men den här har jag bara inte kunnat motstå!

Häng med här nedan och tittta på min instruktionsvideo hur man använder Samantha Upright Glyfer, du kan naturligtvis även använda den för andra fonter med snirklar.

OBS! I videon öppnar jag NexusFont och sedan Charmap för Samantha Upright, för att se de små tecknen kan man dra i Charmaps hörn för att göra bilden större.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell