MotorPackning!

Sonen kom hem härom dagen och ville ha en ny packning till sin ATV -
Packningen var helt trasig så jag tog den del av motorn som packningen skulle sitta emot och bara ritade av siluetten av den på ett papper.



Scannade in den, och öppnade i Silhouette Studio® - om packningen inte varit trasig hade det varit enklare att bara scanna in den.




Kalkerade av packningen enligt ovanstående inställningar i 'Kalkeringsfönstret'.

Tryckte på Kalkera och när det var klart drog jag den kalkerade delen till arbetsytan, för att jobba med den.

Och för att få den i samma form som originalet så öppnade jag 'Redigera punkter', vilket man också kan göra genom att dubbelklicka på det objekt som ska redigeras. Vet du inte hur man redigerar punkter kan du titta på Nybörjarkursen här

Ja, ni förstår ju själva vilket litet pill det var att få ihop allt  - men det fixade sig.

När jag var nöjd med formen så gjorde jag en Intern Offset och använde inställning 7 mm (tror jag).

Innan jag började att skära ut den i Packningsmaterialet som sonen köpt på Biltema (Art.60-2000)
provade jag att skära ut i ett vanligt kopieringspapper, för att se om jag behövde justera den.

Inställningen för den här tjockleken på Packning sparade jag i mina 'Studio' 

  
Och för att skapa en ny Inställning för ett specifikt material skrollade jag ner till Användardefinierad, högerklickade och "Lägg till material" - döpte min inställning till Packning - för framtida bruk.


Och den blev perfekt, så skar ut den med min Cameo...


Och hur glad blev Sonen :))  Image result for hotentote dansare
Bra 'Morsan' nu kan du fixa packningar till mina kompisar!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell