Mina första Stämpel med Silhouette Mint™


Då var det dags att starta min Silhouette Mint™ 
- Och se vad den lilla maskinen kan göra -







Nu har jag pluggat in kontakterna -
Då Kör vi...







Min första stämpel tillverkningen!







Behåll skyddsplasten på...




                      De två stämpel delarna...






Skåran på locket ska i passas in i kloss delen...














        
              Klick ljud när de monteras ihop...













Öppna det vita locket och dra bort det gråa papperet...



Montera på stämpeln - Pressa stämpeln mot något plant underlag - så den sitter fast ordentligt - Dra av skyddsplasten...



Färga in de lätt upphöjda delarna rikligt.
Låt vara i ca 5 minuter...








Första stämpeltrycket blir kladdigt och är helt normalt - Stämpla flera gånger 
för att få bort överskottsfärgen. 
Infärgningen räcker till att stämpla ca 50 gånger innan återfärgning


Testade också att göra en stämpel från ett fotografi - fick färga in extra...


Fixade till en korg att ha mina Silhouette Mint™ produkter i - Ordning & Reda
Detta är ett sponsrat inlägg



Fortsättning följer...
Nästa vecka visar jag mina tillverkade stämplar och inspirationsbilder 



Silhouette Mint™ - Start Paket från 
Hobbyworld.se


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell