Dekorera en vanlig papperspåse



Det är så lätt att dekorera en tråkig papperspåse till en personlig present påse!


EFTER


FÖRE





















Jag har använt vinyl till påsen ovan liksom till påsen i slutet av instruktionen.

I mitt Silhouette biblioteket har jag hittat den text som passar till mottagaren. Den har jag köpt i Design Store "Made Just for You", gjord av Samantha Walker, men att göra sin egna är ju också väldigt roligt, men ibland lite tidskrävande.
Jag fick justera storleken så att den skulle passa min papperspåse.




  1. "Dela upp valda former" texten, markera därefter den övre texten.
  2. "Gruppera" den, se till att allt kommer med i den övre bilden/texten.
  3. Gör samma sak med den under bilden. Nu kan du flytta runt dem, var för sig.

1.Öppna "Rutnätsinställningar" och välj "visa rutnät" justera dina 2 grupper så som jag gjort      här ovan. 
   Jag använde grå och rosa vinyl, och för att spara tid laddade jag min skärmatta med          dessa färger samtidigt, och eftersom jag har använt rutnätet så kan jag se var jag ska      placera mina 2 vinyler på skärmattan.

2.Öppna "Skärinställningarna" i höger Topp Verktygsfält.

3.Välj "Skärningsstil för vald form"

4.Välj Material Type "Vinyl". Kontrollera att du har en röd   markering runt allt som ska skrivas ut.

Kontrollera att du justerat dit skärblad, det ska vara samma både i programmet och maskinen, enl vad som programmet föreslår. Ladda din skärmaskin
Här kan du även göra ett test skärning för att vara säker på att skärbladet är rätt inställt.

5. Skicka till Silhouette


Montera den första vinylen (grå) och sedan monterar du den andra (rosa) vinylen på den grå. Dekorera påsen med band, pärlor, knappar eller vad du har där hemma.


Ovan här är en annan pappers påse som jag gjorde till ett bröllop jag var bjuden på!
Och kan säga att det var inte vilket bröllop som helst, det var Johan Hirvi
i Panetoz som gifte sig.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell