Hur man Skriver och Skär ut Stickers!


I dag ska jag visa hur man gör egna Klistermärken/Stickers i Silhouette Studio®, jag tror att du även kan göra den i gratis programmet, det kan du ladda ner här, Free Silhouette Software.


Jag gjorde min egen design, i storleken 1,2 tum.
Vill du inte göra din egna design kan du ladda ner min här.

Så här startar vi, har du laddat ner min design så hopp ner till bilden här nedan.
Öppna Silhouette Studio®

  1. Rita en Cirkel med "Ellipse" verktyget. Därefter öppna "Offset"Verktyget
  2. Gör en "Internal offset"
  3. Ställ in en vikt på din "Internal" linjen i Linje verktyget 0,5pt brukar vara ok.
  4. Skriv in din text, här kan du se hur man böjer text
  5. Markera "Cut edge line" ENDAST på den yttre cirkeln, för Print and Cut.
När du är nöjd med din design följ nedanstående instruktion:

 
  1. Öppna "Design Page Settings" i högra topp verktygsfältet.
  2. Sätt width till 8,5" och Height till 11", som är inställningen för Silhouette printabel white sticker paper.


   

Markera din design och öppna "Registation Marks" med att bara klicka på "m" på tangentbordet, ställ in på Typ1, enl bilden ovan.


Öppna "Replicate" fönstret och scrolla ner till "Fill Page", klicka på den och vänta, vänta och vänta...
Oftast tar det några minuter innan sidan är fylld, så ha tålamod.

Kom i håg att ta bort de klistermärken som är på det rutade nätet eller utanför den röda "klipp" linjen.

Viktigt!! I "Cut" inställningar, markera "Cut Edge" annart skrivs inte dina klistermärken ut.

Jag skriver ALLTID först ut på vanligt kopieringspapper, så jag kan se hur det kommer att se ut, jag skriver också ut det i min Silhouette, för att se om jag behöver göra några justeringar. Jag använde Silhouette printable white sticker paper.

Se till att göra en "Test Cut", så du är säker på att skärmaskinen skär igenom ditt papper/klisterark. Om det inte skär igenom justera din kniv.


Produkter jag använt kommer från Hobbyworld.se


Silhouette Silhouette Cameo 12 tum           


SILHOUETTE CAMEO 12 TUM  

 ARTIKELNUMMER: 199215 


Silhouette Silhouette printable Papers 199857  

 SILHOUETTE PRINTABLE PAPERS    

 ARTIKELNUMMER: 199857                     


Silhouette Silhouette Printable Craft Paper 199879

ARTIKELNUMMER: 199879 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell