Jag är med Silhouette Mint™ - Tjoohoo...




Min Silhouette Mint™ har just anlänt!


Jag känner mig som ett barn på Julafton...
Packade upp och fotade för att ni skulle få se vad ett Silhouette Mint Startpaket innehåller.

Och i korta drag är det en stämpel maskin - perfekt vid Scrapbooking

Det första jag gjorde var att ladda ner Silhouette Mint Studio, från Silhouette America.




Jag har en PC och valde därför Windows - Download.
Dubbel klicka på exe-filen 


Följde instruktionerna på skärmen


Registrerings formuläret fyllde jag i.



Serienumret på Silhouette Mint™ finns under den




Nu är det klart, och så här såg Mint Studio ut - På mitt skrivbord låg ett blått blad vilket är logon för Mint Studio




  • För att ladda ner mitt Silhouette Studio Bibliotek till Mint Studio. 
  • Klicka på Fil >> Biblioteket>>Importera Bibliotek
  • Letade fram den fil jag sparat tidigare från mitt Silhouette Studio Bibliotek
  • My Library.studio_library
  • Dubbelklickade på den och följde instruktionerna på skärmen
  • vänta vänta och vänta...




Så här såg det ut på min PC-skärm

Klart!!

Nu ska jag göra egna stämplar!!

Instruktion hur man gör stämplarna kommer inom några dagar, och vad jag tycker om den lilla Silhouette Mint™




Detta är ett sponsrat inlägg www.hobbyworld.se



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell