Print out the Color Chart with your printer. Nu på Svenska!

Hi there,

I have notice that my two printers don't come out with the same colors when I print out same designs, so I did a Color Chart, same as in Silhouette Studio Software.
Printed it out on my two printers and what I notice was that there is not the same colors.

My printer in Thailand is a HP deskjet and in Sweden I have a Epson.

So I thought maybe someone else have the same problem. Below here you can find the SVG file
for it just click on the picture.

Hej på er,
jag har märkt att min 2 skrivare inte skriver ut samma färger när jag använder dem på samma design.
Så jag gjorde ett färgschema samma som Silhouette Studios.
Skrev ut det med mina olika printrar och då såg jag att nyansskillnaden var stor.

Min skrivare i Thailand är en HP deskjet och i Sverige har jag en Epson.

Så här nedan kan du skrivat ut färgschemat på din skrivare för att se hur den kommer att se ut vid utskrift. Bara klicka på bilden så kommer du till nedladdnings sidan.


 This is how it came out on my HP printer and the setting for this paper. I wrote on it which settings I used, so I can remember next time I would like to use this paper to see how the color going to look like when printed out.

Så här blev min utskrift på min HP skrivare och inställningen för detta papper. Jag noterade på utskriften för att veta vilket papper jag använt. OBS! Du måste göra en utskrift för varje kvalitet du har tänkt att skriva på.


Hope that you find this information interesting.

Happy Creating;)
Anki J

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell