Hitta dina Dingbats


Jag älskar att använda Dingbats i mina designer, eftersom de redan är färdiga, sparar mycket tid. Men det är så himla svårt att vet vilken bild/dingbat som gömmer sig bakom varje bokstav.


Så jag kom på att i NexusFont kan jag se dem lätt i min lapptopp, för MAC ska det finnas ett program installerat för detta.


  • Skriv in hela alffabetet med både stora och små bokstäver, du kan även lägga till 0-9.
  • Öka storleken på dina tecken, jag brukar använde minst 22, så jag kan se dem tydligt.
  • I "Search" skriv in 'ding' och nu kan du se de dingbats som du har installerade i Silhouette Studio.
De dingbats som inte har ordet "dingbats" i sitt font namn kommer inte att visas här. Själv har jag flera riktigt fina dingbats, såsom MellowFonts1 och för att se dessa får jag helt enkelt skriva in font namnet i search (sök) rutan för att se dem.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell