En liten vacker Smyckes Skål!


När jag var i USA på Silhouette kursen fick vi göra små fina smyckes skålar, Vadå.... tänkte jag... det finns ju smyckes skrin.... men det här var mycket smartare än så, man ska naturligtvis placera den fina skålen på sitt sängbord, så man kan lägga sina vardagliga smycken där över natten, samlade i den fina smyckes skålen 👀 


Smart va!?! Allt på ett samlat ställe.

När jag kom hem till Sverige igen googlade jag på smyckes skålar och vad förvånad jag blev att det var även vanligt här hemma. Nog om det...

Det här är världens bästa går-bort-present istället för blommor och vin som kanske är det vanligaste, tänkte jag.

Och så här gjorde jag de här fina skålarna:


  • Tvättade av dem med sprit så att vinylen skulle fastna bättre.

  • Googlade och hittade den här fina ringen som jag först fick kalkera i Silhouette Studio®, det var lite marigt, men skam den som ger sig, man kan naturligtvis bara skriva in en enkel text med en fin font.


Materialet som jag använde är Silhouette printable gold foil och silver foil, och där krånglade det till sig ordentligt... Inget att klaga på själva folien den är kanon, utan problemet var de förinställda inställningarna i Skärinställningar i Silhouette Studio®

Och så här blev det första omgången


Jag provade med att sänka skärbladet till 3, men det blev inte bättre, så jag behöll 5, och insåg när jag tittade närmare på det som skurits ut att hastigheten för de här fina linjerna var alldeles för hög, så inställningen för hastigheten sänkte jag till 3, och tjockleken eller rättare sagt trycket mot materialet från skärbladet sänkte jag till 23.

Jag lade även till "Linjesegmentering På" och inställningen 0,2 mm på bägge, det gjorde jag för att det här var många linjer att skära och om man gör den här "överskärningen" som inte syns med blotta ögat, så blir det enklare att rensa.

Då blev det så här bra👇


Det blev flera vändor med Testskärning och den bästa inställningen för min Cameo 3 och auto skärbladet för det här projektet är:
  1. Skärbladet - 5        
  2. Hastighet - 3                  
  3. Tjocklek - 23

⏩Original inställningen för det här materialet, utskrivbar folie, i Silhouette Studio är⏪

  1. Skärbladet - 5        
  2. Hastighet - 5                  
  3. Tjocklek - 33
När jag monterat all folie så värmde jag lite på den med min hårtork, eftersom jag inte kunde sätta dom i mikron eftersom det var guld på porslinet.

Var tvungen att testa vad som hände om jag enbart lade in en spillbit av folien i mikron, och som jag trodde det gick inte, folien sprakade likadant som om man sätter in porslin med guldkant, däremot blev den en snygg krackelering på folien som kanske kan gå att använda...


Nu ska jag bara slå in dem i cellofan och dekorera med lite vackra band, så är de klara att ge bort!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell