Recept Tavla till köket


Innan jag hittade Silhouette Cameo målade jag mycket i både olja och akryl, så jag hittade flera canvas liggande och skräpa i mitt hobbyrum.


Så jag gjorde en Recept Tavla till mitt kök - tycker att den blev ganska så snygg, lite pill med att rensa allt och sedan klistra den på canvasen för att sedan måla.

Men först började jag med att måla hela canvasen med vit akrylfärg, även sidorna, Låt torka!

Skar ut receptet av en skräpvinyl men vet att det blir ett bättre resultat av stencilmaterial eftersom det är tjockare.

La ut min applikations tejp på mitt skrivbord, såg till att den låg platt och utan veck -  

Lade stencilen upp-och-ned mot applikations tejpen -

Drog upprepade gånger över stencilen med skrapan så att inga bubblor var kvar -

Det här är det bästa sättet att jobba med applikations tejp, för att minimera risken för bubblor som kan vara svårt att få bort.







Klippte/skar av applikations tejpen, 

Klippte av överflödig stencil och tejp - 

Monterade stencilen på min torra canvas, men innan jag drog av applikations tejpen...



vände jag på tavlan och använde skrapan för att se till att stencilen fastnade ordentligt, här kunde jag skrapa på ganska hårt.

Och nu till den pilligare delen... 

Dags att dra bort applikations tejpen, och för att det ska gå så smidigt som möjligt när man har en större design så brukar jag använda mig av ett gammalt kontokort vilken jag vinklar samtidigt som jag drar bort tejpen, enl bilden här  →  →  →

Alla bokstäver typ o, a, d osv, var jag tvungen att vara väldigt observant på så att de inte följde med tejpen.


Phuu... då var det klart!


Målade i bokstäverna i brunt för "ingredienserna" och rött för "hur man gör", med akrylfärg flera gånger. Lät det torka sedan drog jag bort stencilen.

För att få lite mer liv i tavlan hittade jag en bild på nätet som jag skrev ut i min vanliga HP Deskjet 1050 skrivare på tyg från Silhouette och det heter 'Printable cotton fabric',  och för att jag skulle få rätt storlek gjorde jag Skriv ut & Skär av bilden, men jag skar inte ut den i Cameon utan använde min pappers trimmer.
När jag monterat bilden på min tavla så strök jag lätt med strykjärnet över tygbilden med ett teflon ark mellan canvas och strykjärnet, vände på tavland och strök ytterligare några sekunder med hårt tryck.



Så här såg det ut i Studio och som ni ser har jag även gjort ett recept på Pepparkakor, men bläcket tog slut i min skrivare så den kan jag inte visa just nu.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell