Gör en spetsduk av vinyl!


Ja varför har man inte tänkt på det?!?

Ingen tvätt, byt färg efter humör eller helgdagar - Och hur gör man då en vinyl duk med sin skärmaskin?
Jag köpte en redan färdig design från Silhouette Design Store och på engelska heter det doily vilket är likt en spetsduk, det finns många att välja på...



Doily from Silhouette Design Store
Doily från Silhouette Design Store
I Silhouette Studio gjorde jag den så stor som möjligt eftersom doily designen var nästan rund, jag är lite feg med att skära allt för nära ytterkanten.

Pre-cut vinyl before weeding
Färdigutskuren vinyl innan rensning
Skar ut den i min Silhouette Cameo och använde skärinställningar för vinyl - TEST SKÄR -

Weeding the vinyl easily with the Silhouette weeding tool
Rensa vinylen enklast med ett rensverktyg
Det blir en hel del att rensa men det går ganska så fort, och jag tycker faktiskt att det är roligt att rensa bort alla bitar.

Montera en appliceringstejp över hela den färdiga vinylen, se till att få bort alla luftbubblor med en vinylskrapa, jobba inifrån och utåt. Jag föredrar att använda en skrapa med filt på en av kanterna.



Så här fina blev de två vinyl dukarna jag gjorde!
whit vinyl tablecloth
vit vinylduk på långsmalt bord


Beige avlång vinyl duk
Beige avlång vinyl duk
följ mig på facebook sida
Om du gillar det här blogginlägget blir jag väldigt glad om du delar det med dina Silhouette vänner!

Kommentarer

  1. Hej! Jag är ny på detta och det här verkar roligt. Har beställt en maskin och en värmepress. Jag undrar ang duken man ska sätta dit appliceringstejp över den färdiga duken men var gör man då sen? Ska den skäras bort runt eller vad? Ha en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här hittar du lite info appliceringstejpen
      http://www.ankiscreation.com/2017/01/transfertejp-och-vinyl.html

      Radera
  2. Jag har gjort en kort video om hur man monterar vinyl på min FB sida Silhouette Cameo Skärmaskin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell