Exportera ditt Silhouette Bibliotek

Hej på er,

jag lovade att jag skulle visa hur man även sparar sina filer och sitt arbete i Silhouette Studio® Biblioteket till ett USB-minne eller till din PC
Hur man gör en BackUp/spara hittar du här.

Starta Silhouette Studio och gå till Biblioteket,

  1.  Högerklicka på "Local User så att du får fram den lilla grå rektangel, bild här ovan.
  2. Klicka på Export 'Local User'...

  1. Exportera bibliotek öppnas och överst väljer du Spara i

  1. Scrolla ner för att hitta det USB minne du vill spara ditt bibliotek i. Jag har döpt mitt USB minne till USB SILH.
  2. Fyll i vilket namn din fil ska ha och se till att Filformat är Silhouette Studio Library. Tryck OK 
Nu kommer det att sparas på ditt USB-minne och hur lång tid det tar beror på hur mycket du har i Silhouette Bibilioteket.

Kontrollera att du nu har filen "Mitt bibliotek" på ditt USB-minne.

För att Importera Biblioteket igen till ex en ny dator eller efter en "krasch" 


I Silhouette Studio klicka på Fil > Bibliotek och nu väljer du Importera bibliotek... 
OBS! Om du bara ska lägga till några nya filer till ditt redan existerande Silhouette Bibliotek ska du istället använda Importera till bibliotek...



  1. välj ditt USB-minne som du har ditt Silhouette Bibliotek på.
  2. Jag har bara Silhouette filen, så här är det den blå markerade filen som ska importeras.
  3. Se till att Filnamnet är det som du vill importera och 
  4. Godkänn med OK.
Och vips så laddas allt ner till ditt Silhouette Bibliotek.

Om du gillar denna instruktion dela den gärna med dina vänner






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell