Silhouette Studio har slutat fungera... i Windows 10

Hej på er,

Hur många gånger har jag sett detta meddelande när jag jobbar i Silhouette Studio. Som tur är har Malin Tegelberg i Facebook gruppen "Scrap med elektriska skärmaskiner...", skrivit till Silhouette America och frågat varför Silhouette Studio kraschar.




Här är deras svar:
Thank you for your alert. The noted error stems from a new feature native to the Windows 10 operating system. Please pursue the following steps to resolve this concern: 

1. Close the Silhouette Studio software. 
2. Place the cursor in the Windows 10 Search Bar 
3. Type in Settings
4. Select the Settings Application 
5. Select the Devices option 
6. Select the Mouse & Touchpad option from the menu on the left 
7. Toggle "Scroll inactive windows when I hover over them" to OFF 
These changes should minimize the crashing events that you may encounter while utilizing the Silhouette Studio software. Please let us know if we can offer any further assistance. 

Här nedan kan du se den svenska instruktionen hur du gör ovanstående:

Börja med att stänga Silhouette Studio programmet.

Och gå in på sök i nedre panelen på din dator




Skriv in ordet "inställningar" i sök rutan
Välj "Inställningar" Betrodd windows Store-app, du ser här ovan vart den röda pilen pekar.
Då kommer du till nedanstående bild



Välj Enheter


När du är i Enheter väljer du Mus och Pekplatta.
Min inställning såg ut som bilden ovan, ock jag ändrade där den röda ringen och gröna bocken är, till bilden här under.


Gå in och ändra "Skrolla innehållet i inaktiva fönster när jag håller markören över dem" till AV
om den inte redan står på av.



 Hoppas att detta hjälpte.
Jag tackar igen Malin Tegelberg för att hon delade denna information till oss.

Silhouette Hälsningar





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell