Nytt kort med Creative Expressions Spanish Collection Seville

Dagens kort har jag väntat länge på att få tid att göra, det är så vackert att jag tänkt göra den i olika färger framöver...
Stansen som innehåller 4 st, kommer från Creative Expressions Spanish Collection Seville

Titta och njut!










Och så här gör man kortet:

Spanis Collection-Seville Stansen, designad av Sue Wilson
Det finns en video på hur man gör denna
http://youtu.be/lGRY66rwgyE  som är gjord av card-making-magic.com

Ut stansas:
rosa/vit randigt papper eller liknande och vit cardstock
2 av den största i vitt cardstock
1 av den näst största i rosa/vit randigt
1 av den näst största i vitt som jag embossar med den 3:dje stansen
1 av den näst största och den 3:dje disen utstansad
2 av den minsta i ros/vit
2 av den minsta i vitt embossade med stansen, och 1 av dem skrev jag ut texten från min dator.

De 2 första är basen i kortet, biga i övre kant på det ena strax
innan första utskottet. Limma i hop med det andra.
Sätt in det embossade papperet i kortet.
Ta den näst största rosa/vit randiga och sätt i hop med den
utstansade vita 3:dje papperet, som har fått 3d dubbelhäftande tejp i mitten och
lite i varje hörn för att hålla formen.
Sätt ett dekorband i nedre delen av ovanstående, med limpistolen.
Sätt på 2 remsor dubbelhäftande tejp längs med baksidan av kortet och sätt fast det på
baskortets framsida.
Nu till de 4 sista bitarna. Klipp itu längs med de 2 rosa/randiga,
sätt 3d tejp i den klippta kanten (baksidan) och montera bakom den
torr embossade vita delen med text och den hel vita
Den utan text monteras inuti kortet, och den andra med text, på framsidan,
med 3d dubbelhäftande tejp.
Dekorera med blommor, rosett, pärlor och bling bling!
Som ni ser har jag använt en av mina ny gjorda pärlblommor som dekoration.
Vackert, eller hur?

* To make this beautiful card please look at this video:

http://youtu.be/lGRY66rwgyE

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell