Nytt födelsedagskort i svart - New birthday card in Black

Ett Svart födelsedagskort med tillhörande ask. Min man tyckte att detta var det snyggaste jag gjort hittills, så det var ett gott betyg.

* A Black birthday card with a box in the same theme. My husband say that this was the best card I have made, so I think that is good credit






Till detta kort har jag användt A5 liggande. På framsidan har jag torr embossat den med en stämpel från justritepapercraft.com som heter "Elegant Fronds Background Stamp". Embossingpulvret heter " Black Sparcling".
Med Spellbinders "Parisian Motifs", länk finns här nedan, stansade jag ut 2 st på en grå tunn cardstock.
Den ena ska jag använda för insidan av kortet.
Jag stansade ut en "tag" från justritepapercraft.com "Vintage Labels Seven", som jag stämplat och torr embossat vit, med en stämpel från justritepapercraft.com "Magnolia Vintage Labels Seven Clear Stamps".

Jag dekorerade med strass som jag köpt i Thailand och ett brett band som jag redan hade.
Gjorde några papers blommor med Spellbinders die "Blooms Three and Four", eftersom jag bara älskar blommor.

Till detta kort gjorde jag en ask som passade med hjälp av min favo sida Card-Making-Magic med Christina Griffith.


*I used black cardstock and made a A5 landscape and on the front side a dry embossed with a clingstamp from justritepapercraft.com "Elegant Fronds Background Stamp". 
The embossingpowder is Black sparcling. 
From Spellbinders I use the "Parisian Motifs", I used the bigest one, on a grey thin cardstock.
On that one I cut out  a "tag" from justritepapercraft.com  "Vintage Labels Seven", wich I have stamped with "Magnolia Vintage Labels Seven Clear Stamps", also from JustRitepapercraft.com, and dry embossed with white and the stamp is from justritepapercraft.com " Birthday Vintage Labels Four".

I decorated with strass that I had bought in Thailand and a broad ribbon from my stash.
Made some paperflowers with spellbinders die "Blooms Three and Four", as you know that I love flowers, that I added to.

The box is also made from black cardstock and decorated with som stash from my last tripp to Thailand.
How to make a box you can see at Card-Making-Magic.


 

Happy Creation ;)
Anki J

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell