24 härliga färger av Silhouette Sketch Pens


Silhouettes Skiss Pennor har jag hört så mycket negativt om att jag nu måste prova dem...
OCH kan säga att jag är inte besviken på dem, tvärtom! De finns i 24 färger och en del av dom är lite glittriga, det gillar jag!
24 färger av Sketch Pennor
24 färger av Skiss Pennor

Innehållet i 24-pack av Skiss Penno
Innehållet i 24-pack av Skiss Pennor
Så för att testa dem laddade jag ner en bra skiss bild från mitt Silhouette Bibliotek, designen har jag köpt i Silhouette Design Store och den heter 'Ballet shoes sketch' och är designad av Emilee Stucky.

Jag ändrade storleken på designen så att den passar min ram.

Eftersom designen är klar behöver man bara gå vidare till 'Skicka' - och det här är första gången jag använder Silhouette Studio v4, den är gratis men du kan även använda v3 men då ser det lite annorlunda ut när du ska skicka till Cameo.

Skicka till Cameo
Skicka till Cameo
  1. När jag klickat på 'Skicka' kom jag till 'redigera material'
  2. valde cardstock inte så viktigt vilket man tar här
  3.  klickade på 'Edit selected material' för att välja skiss pennor

Välj skiss pennor
Välj skiss pennor
  1. undermeny till material
  2. valde skiss
  3. valde skisspenna
  4. klart att gå vidare till 'åtgärd'

Välj Fyll
Välj Fyll

  1. valde fyll 
  2. och hade 2 färger som jag laddat min Silhouette Cameo 3 med, och de markerade jag här.
Då var det klart för att skrivas ut i skärmaskinen, klicka på 'skicka' eller 'nästa'

Eftersom jag har tänkt att montera designen i en tavelram så ritade jag ut den på ett strukturerat papper/cardstock, vad som är viktigt att tänka på när man lägger pappersmaterial på skärmattan, om den är ny, tryck en t-shirt eller annat tyg mot den flera gånger, annars kommer pappersmaterialet vara svårt att ta bort från mattan!

och så här fint blev slutresultatet...

Balettskor i ram
Balettskor i ram
Material lista:

Silhouette Cameo/Portrait/Curio
Silhouette Skiss Pennor
Cardstock

Lycka till! 

Om du gillar det här blogginlägget blir jag väldigt glad om du delar det med dina Silhouette vänner!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta enkelt bort HTV från ditt tyg

Celsius - Fahrenheit konverterings tabell